Economic - Scris de Newzilla, Friday, 21 June 2019 11:49 - 0 comentarii
Analiză obligațiuni: Piața peste măsură de încrezătoare se confruntă cu dezamăgirea FOMC
Althea Spinozzi
Specialistă în venituri fixe la Saxo Bank
Mario Draghi de la Banca Centrală Europeană a adoptat un stil foarte împăciuitor, iar piața se așteaptă ca, prin urmare, Jay Powell de la Rezerva Federală să facă la fel și să deschidă calea către o reducere a dobânzii în SUA, luna viitoare.
Din nefericire, deși credem că Powell va părea mai împăciuitor decât în ședințele anterioare, încă susținem că există un risc real ca Fed să nu fie pe cât de neutră estimează piața să fie.
De fapt, nu credem că datele sunt atât de negative pe cât par. Pot exista motive pentru a relaxa politica monetară atunci când se ia în considerare inflația, căci aceasta este bine ancorată sau chiar arată tendințe de scădere. Cu toate acestea, alte date indică faptul că o reducere a dobânzii ar putea fi o mișcare prematură. De exemplu, șomajul este aproape de procentul său natural, iar salariile sunt încă susținute. În plus, trebuie să ne amintim că există încă nesiguranță cu privire la modul în care tarifele vor influența inflația, ceea ce reprezintă un argument pentru ca Fed să aibă răbdare și să aștepte mai multe date.
În loc să reducă dobânzile, Fed ar putea folosi alte instrumente precum limitarea progresivă a înăspririi cantitative pentru a opri reducerea bilanțului, acordând astfel timp pentru a primi mai multe date și pentru a întârzia reducerile dobânzilor. În cele din urmă, dacă poți doar să reduci dobânzile de opt ori de la nivelurile actuale, nu vrei să irosești acest instrument atunci când nu ai nevoie de el cu adevărat.
Credem că, dacă Fed pare pe cât de neutră estimează piața să fie și se pregătește pentru o reducere a dobânzii cel mai devreme luna viitoare, acest lucru nu înseamnă decât că Fed și-a pierdut independența operațională și se aliniază conciliantă la linia trasată de Casa Albă sau că care mai multe informații decât piața cu privire la o deteriorare a economiei.
Oricum ar fi, veștile nu vor fi pozitive, iar piața de venituri fixe va reacționa la ambele rezultate.
După redresarea obligațiunilor suverane americane, cea mai mare problemă la acest moment este dacă Fed nu răspunde așteptărilor pieței, ar putea exista o lichidare, mai ales în partea cea mai scurtă a curbei randamentului. Credem că Fed va folosi un limbaj neutru pentru a evita provocarea volatilității în piață. Cu toate acestea, dacă investitorii suspectează că trei reduceri ale dobânzii nu reprezintă ceva realist, ne putem aștepta la anumite ajustări în evaluările titlurilor.
Dacă ar fi să fie așa, credem că cea mai scurtă parte a curbei se va ridica mai repede decât capătul lung datorită faptului că, în timp ce investitorii și-ar ține investițiile în partea mai lungă a curbei datorită temerilor legate de un război comercial și nesiguranțelor cu privire la politica externă, în special o confruntare cu Iranul, partea pe termen scurt a curbei, în acest moment, este legată și dependentă în mod unic de politica monetară a băncii centrale. Acesta ar putea fi ultimul element ce ar putea provoca mult temuta inversiune a curbei randamentului american.
Ce înseamnă asta pentru obligațiunile corporative?
Cu toate că, în ambele scenarii, cel al unui Fed foarte neutru sau al unui Fed ușor neutru, credem că marjele corporative cu valoare de investiții vor fi susținute de către investitori, în timp ce emisiunile cu risc ridicat ar fi foarte sensibile dacă Fed nu reușește să se ridice la înălțimea așteptărilor pieței.
Într-adevăr, după cum se poate vedea din Figura 2, redresarea obligațiunilor de trezorerie din ultimele câteva zile a determinat ca activele mai riscante să se restricționeze mai repede decât titlurile de o calitate mai ridicată. Marjele corporative cu randament ridicat se tranzacționează acum la niveluri observate anterior la final de 2016, atunci când economia a fost într-o stare mai bună și indica spre o redresare, iar limitarea progresivă a Fed abia începea să fie luată în discuție.
Credem că, la aceste niveluri nu este prea convenabil să vânezi randamentul în zona cu risc ridicat din simplul motiv că există prea multe lucruri care ar putea să nu meargă bine: estimările legate de politică să nu se potrivească cu decizia Fed, evoluția războiului comercial și un efect de levier ridicat în sistem. Așa cum am menționat de mai multe ori, oportunitățile pot fi în continuare găsite, dar este important ca investitorii să rămână precauți și să aleagă doar nume selectate din spațiul randamentului mare, concentrându-se totodată pe spațiul IG în cea mai mare parte a portofoliului lor.
Pot exista oportunități ce apar din obligațiunile cu risc ridicat de calitate mai ridicată dacă valorile lor sunt corecte în caz că Fed dezamăgește, în special dacă ne uităm la scadențele pe termen scurt. Cu toate acestea, credem că nu are sens cumpărarea activelor riscante pentru mai puțin de 150 de puncte de bază peste obligațiunile de trezorerie în acest moment, căci este încă posibil să se găsească obligațiuni corporative cu valoare de investiții care să ofere un așa câștig.
De exemplu, Sprint cu un cupon de 3,36% și scadența în septembrie 2021 (US85208NAA81) oferă un randament de 3% care este cu 100 puncte de bază peste obligațiuni de trezorerie. În mod similar, General Motors cu un cupon de 3,2% și scadență în iulie 2021 (US37045XBM74) oferă, de asemenea, 3% în randament cu o scadență și mai scurtă. Dacă tarifele comerciale nu-i sperie pe investitori, atunci emisiunea Ford pe care am evidențiat-o în articolele anterioare, cu un cupon de 3,336% și scadență în martie 2021 (US345397XW88) oferă un randament de 3,20%, 125 puncte de bază peste obligațiunile de trezorerie pentru un risc de doar un an și nouă luni.
- Saxo Bank atinge un reper istoric, depășind 100 de miliarde USD în activele atrase de la clienți
- Uneori, pentru o mașină rulată, un accident ascuns poate fi cea mai mică problemă
- Eurowag Pay: tehnologia financiară pe care Eurowag o folosește pentru a crește eficiența companiilor de transport și a reduce riscurile la plata carburantului
- Dimensiunile anvelopelor – ce înseamnă și cum să le citești corect?
- Plata taxelor, gestionarea flotei și protecția împotriva utilizării abuzive a cardului de carburant, toate într-o singură soluție integrată de la Eurowag care ajută transportatorii să reducă costurile
- Saxo oferă dobânzi pentru lichiditățile neinvestite ale clienților
- 84% dintre anunțuri nu afișează VIN-ul mașinii. Acestea pot masca un kilometraj inversat sau un accident
- Peste 20% din mașinile rulate din România sunt cumpărate fără an de fabricație cunoscut
- Eurowag este primul furnizor european de servicii de taxare electronică din Republica Cehă
- Cebia – creștere de peste 70% în România, în primele luni ale anului
- Eurowag este primul furnizor european de servicii de taxare electronică din Republica Cehă
Ultima oră - Sep 14, 2022 10:07 - 0 comentarii
Un nou jucător pe piață: Cebia verifică istoricul mașinilor rulate
Mai multe în secţiunea Ultima oră
- Redeschiderea economiilor și China aduc moderația în tranzacționarea acțiunilor din industria de gaming
- Povestea unui miracol în vremea pandemiei, la ACIBADEM
- ACIBADEM lucrează la 6 studii medicale pentru COVID-19, inclusiv găsirea unui vaccin și a unui tratament eficient care folosește anticorpii celor infectați și vindecați
- Medicina nucleară: ce rol are în oncologie și de ce excelează ACIBADEM în acest domeniu
- Gheorghe Hagi semnează cu Galatasaray!
Divertisment - Feb 22, 2023 11:08 - 0 comentarii
FilmBox+ lansează „canalele inteligente”!
Mai multe în secţiunea Divertisment
- „Iubirea mea a rămas la Marea Egee” – un nou serial transmis de Dizi Channel în România!
- „Domnul Mayfair” – un nou serial original FilmBox va începe pe 1 octombrie în România!
- Serviciile Film1 vor fi preluate de SPI International atât pe canalele analog, cât și în digital
- The Young Pope, pe FilmBox Premium!
- Producții europene de succes, în martie, la FilmBox
Auto - May 28, 2023 11:29 - 0 comentarii
Uneori, pentru o mașină rulată, un accident ascuns poate fi cea mai mică problemă
Mai multe în secţiunea Auto
- Eurowag Pay: tehnologia financiară pe care Eurowag o folosește pentru a crește eficiența companiilor de transport și a reduce riscurile la plata carburantului
- Dimensiunile anvelopelor – ce înseamnă și cum să le citești corect?
- Plata taxelor, gestionarea flotei și protecția împotriva utilizării abuzive a cardului de carburant, toate într-o singură soluție integrată de la Eurowag care ajută transportatorii să reducă costurile
- 84% dintre anunțuri nu afișează VIN-ul mașinii. Acestea pot masca un kilometraj inversat sau un accident
- Peste 20% din mașinile rulate din România sunt cumpărate fără an de fabricație cunoscut