Auto - Scris de Newzilla, Monday, 20 March 2023 8:44 - 0 comentarii
Peste 20% din mașinile rulate din România sunt cumpărate fără an de fabricație cunoscut
Pentru cel puțin una din cinci mașini second hand (22,6%) vândute în România, cumpărătorii nu cunosc vârsta reală și achiziționează, fără să știe, o mașină care este de fapt mai veche decât le-a spus vânzătorul. Cebia, o companie care ajută de multă vreme șoferii să lupte împotriva practicilor neloiale în vânzarea de mașini second hand, a realizat o analiză a 15.300 de anunțuri auto pentru piața din România, selectate aleatoriu. Anul de fabricație este unul dintre criteriile cheie folosite de oameni pentru a alege o mașină second hand.
„Majoritatea acestor mașini sunt întinerite artificial cu un an calendaristic, dar există și mașini în care diferența dintre anul declarat și anul real de fabricație este de câțiva ani”, spune Martin Pajer, CEO Cebia.
Întinerirea unui vehicul se bazează cel mai adesea pe faptul că anunțul menționează data primei înmatriculări a vehiculului, nu anul de fabricație. „Cu toate acestea, în timpul analizei noastre am întâlnit și cazuri în care anul de fabricație nu corespundea nici cu anul primei înmatriculări, ci era complet inventat. În unele cazuri, dealerii au precizat și anul modelului, întinerindu-se astfel mașina“, explică Martin Pajer. Anul de fabricatie nu se poate citi din certificatul tehnic. „Mulți vânzători s-ar putea efectiv să nu cunoască anul de fabricație și astfel să nu fie o înșelăciune țintită, dar consecințele sunt aceleași pentru cumpărător. Ei cumpără o mașină mai veche la un preț mai mare decât merită. Cu toate acestea, ar trebui și să spunem că nu puțini vânzători cunosc anul efectiv de fabricație, ci doar prezintă clientului anul primei înmatriculări pentru a întineri mașina și a o vinde mai repede și pentru mai mulți bani”, precizează Martin Pajer.
Anul de fabricație diferă de anul primei înmatriculări cel mai adesea pentru mașinile care au fost produse între septembrie și decembrie și înmatriculate la începutul anului următor. Chiar dacă are aproximativ șase luni, mașina este calendaristic mai veche și valoarea ei este mai mică. Pentru mașinile rulate mai „tinere”, diferența este în medie de 6 250 de lei, și bineînțeles mai mare pentru mașinile de lux. Dacă mașina a fost folosită ca mașină de showroom, diferența dintre cei doi ani este de obicei de doi sau mai mulți ani.
Cel mai simplu și rapid mod de a afla anul real de fabricație este să-i verificați istoricul online pe ro.cebia.com. Sistemul AUTOTRACER de la Cebia de pe acest site conține date despre mașini din întreaga lume, și în special din Europa, datând de mai bine de 30 de ani. Datele despre anul de fabricație provin direct de la producători, la fel ca informațiile despre țara de origine, echipamentele sau evenimentele de rechemare. Surse noastre suplimentare permit, de asemenea, să aflăm dacă vehiculul a fost acidentat și, dacă da, cât de multe pagube a suferit, cum a arătat vehiculul după accident, dacă kilometrajul este dat înapoi, dacă vehiculul este furat sau grevat de un împrumut, și multe alte informații importante. Detalii, pe https://ro.cebia.com/
- Cum să acționezi în condiții dificile de piață: sfaturi de la Saxo Bank
- Furtuna perfectă lovește piața: ce urmează
- Surpriză în clasamentul celor mai vândute mașini electrice online în România!
- Impactul TollRO asupra companiilor de logistică: o analiză Eurowag
- Eurowag lansează o rețea selectivă: „Eurowag Prime Network”, 70 de stații de alimentare cu carburanți situate pe coridoarele centrale de transport din Europa
- Portofoliul dumneavoastră de investiții poate face față noilor provocări geopolitice?
- Perspectiva Saxo pentru T2 „2024: Anul irosit”
- Taxa europeană, deja în Slovacia
- Femeile și investițiile: avem nevoie de o demistificare, pentru șanse mai mari pentru femei
- Saxo Bank anunță rezultatele pe 2023
- 5 greșeli pe care le fac pacienții atunci când își aleg un spital în străinătate
Politic - Nov 21, 2017 11:18 - 0 comentarii
Cele trei opțiuni ale Angelei Merkel
Mai multe în secţiunea Politic
- Dosarul rromilor, închis la Paris
- Era să trăim bine, dar și-au dat seama!
- Preşedintele Ungariei: România răspunde criteriilor de aderare la Schengen
- Zis și făcut: opoziția depune moțiunea
- Diaconescu e candidatul UNPR la preşedinţie
Utilitar - Aug 1, 2022 9:15 - 0 comentarii
Eurowag lansează soluția mobilă EW Pay
Mai multe în secţiunea Utilitar
- Prețurile mașinilor second hand încep să se „răcească”
- Analiza Carvago pentru piața mașinilor rulate – trimestrul al II-lea 2022
- Trenuri blocate pe Valea Prahovei!
- Metrou până în Voluntari
- Protest al instructorilor auto în Capitală
Internaţional - Mar 31, 2022 10:08 - 0 comentarii
Analiză equities: acțiunile câștigă teren în fața inflației și a mărfurilor
Mai multe în secţiunea Internaţional
- Serviciile digitale vor economisi timp și bani pentru transportatori
- Statele Unite: a venit sfârșitul democraților?
- Juho Wallenius – noul șef al departamentului de marketing Eurowag
- Istituto Europeo di Design: România este o sursă incredibilă de tineri designeri talentați, inovație și creativitate!
- The little boy who introduced Syrian children to chess: 10-YEAR-OLD ALP MADE TURKEY PROUD BY WINNING AN AWARD!