Internaţional - Scris de Newzilla, Tuesday, 18 January 2022 15:48 - 0 comentarii
Serviciile digitale vor economisi timp și bani pentru transportatori
de Jakub Malý, VP Payments & Financial Services, Eurowag
În ultimii ani, am observat o convergență tot mai mare a tehnologiei și a serviciilor financiare.
O nouă industrie – Fintech – a apărut, combinând tot ce este mai bun din ambele lumi.
Unul dintre efectele transformării digitale, care a avut un impact inevitabil asupra tuturor industriilor, este convergența serviciilor financiare și a tehnologiilor moderne. Drept urmare, serviciile financiare nu mai sunt un domeniu exclusiv al băncilor și altor instituții financiare, iar ceea ce odinioară erau companii pur tehnologice au făcut incursiuni din ce în ce mai mult în zona financiară.
Fondul tehnologic puternic le permite acestor companii să inoveze mai rapid și să beneficieze de posibilități mai mari de integrare cu alte servicii digitale. Un alt avantaj este posibilitatea de a include mai multe servicii într-o soluție integrată de la un singur furnizor. Companiile fintech, cum ar fi Eurowag, se concentrează adesea pe un segment specific în care oferă soluții și servicii complete. În transportul rutier, de exemplu, aceasta poate însemna combinarea serviciilor telematice, cardurile de carburant, facturarea taxelor rutiere în toată Europa, finanțarea activităților de operare, asigurări, conversie valutară – toate într-o singură ofertă de la un singur furnizor care va furniza atât tehnologia, cât și serviciile financiare aferente.
Transport rutier într-o călătorie de digitalizare
Transportul rutier oferă o gamă largă de oportunități pentru digitalizare și servicii fintech. Tehnologiile joacă un rol cheie, de exemplu, în optimizarea rutei camioanelor pentru a reduce costurile sau în colectarea de date telematice în timp real și transmiterea lor către camera de control a transportatorului. Serviciile financiare joacă un rol important la benzinării, de exemplu. Șoferul poate vedea prețurile carburantului la diferite stații de alimentare pe afișajul de navigație. Plata se poate face cu un card de carburant sau automat folosind un sistem de plată la bord. Plățile fără numerar nu sunt doar mai rapide, ci și mai sigure, lăsând puțin loc pentru potențialele fraude. Sarcina companiilor fintech în astfel de cazuri este să conecteze o soluție de plată cu sistemele furnizorilor de carburant din întreaga Europă, astfel încât transportatorul să primească o singură factură pentru toate camioanele sale. Beneficiile unei integrări complexe din partea furnizorului de servicii de plată reprezintă o valoare adăugată majoră pentru transportator în comparație cu sistemele obișnuite de carduri de carburant.
Cu toate acestea, un furnizor de soluții tehnologice cu capacități de servicii financiare poate face mult mai mult pentru transportatori. De obicei, prin asta se înțelege compensarea taxei rutiere. Există zeci de sisteme de taxare rutieră în toată Europa, care diferă în ceea ce privește reglementările locale (adică tipurile de vehicule și drumurile supuse plății taxei), sisteme și tehnologii (cel mai frecvent, microunde sau satelit) și diferite metode de calcul și plată a taxelor. Cu toate acestea, au apărut noi soluții datorită Directivei 2004/52/CE, care instituie un Serviciu European de Taxare Electronică (SEET), prin care utilizatorii rutiere vor avea nevoie doar de un singur echipament de bord și de un singur contract cu un furnizor pentru a plăti taxa de trecere în mai multe țări europene. Furnizorul SEET se va ocupa de validarea plății cu toți operatorii respectivi ai sistemului de taxare, iar transportatorul va primi o singură factură pentru întreaga călătorie, indiferent de ruta reală.
Dincolo de tehnologie
Furnizorii de servicii tehnologice pot face un pas mai departe și pot oferi servicii pe care transportatorii le-ar căuta în mod normal la bănci. Acestea pot include finanțarea activităților de exploatare și gestionarea fluxului de numerar printr-un serviciu de factoring, adică împrumuturi pe termen scurt bazate pe achiziționarea de creanțe pe termen scurt – facturi, de obicei. Datorită integrării unui astfel de serviciu într-un ecosistem de instrumente digitale, chiar și micii transportatori se pot bucura de același confort și condiții de finanțare pe termen scurt, cum o fac cei mai mari jucători de pe piață.
O poliță de asigurare individuală elimină o povară administrativă asociată fiecărui vehicul și fiecărui contract de transport de marfă. Folosind datele despre vehicule și contracte din sistemul de informații al transportatorului, este posibil să se automatizeze calculul și plata asigurării auto de răspundere civilă în condițiile aplicabile pentru tipul de marfă dat în fiecare țară. Un furnizor de servicii fintech va procura întotdeauna asigurarea optimă pentru transportator pe baza datelor disponibile.
În cadrul unui sistem unic de servicii și operațiuni financiare, transportatorii pot rezolva și o altă problemă dureroasă, care este conversia valutară pentru plata facturilor pentru transportul internațional. Într-un tabel actualizat de cursuri de schimb, aceștia pot selecta cu ușurință moneda preferată pentru a converti suma înainte de plată. Acest lucru elimină incertitudinea asociată cu diferențele de schimb valutar, precum și conversiile complicate ale mai multor valute.
Viitorul comun al tehnologiei și finanțelor în transportul de mărfuri
Serviciile bancare sunt cu mult înaintea transportului de mărfuri în digitalizare. Cu toate acestea, în timp ce băncile se vor strădui să integreze funcții telematice și alte funcții legate de transport în sistemele lor, furnizorii de soluții de management și optimizare a transportului de mărfuri se vor concentra, fără îndoială, pe integrarea serviciilor financiare în ale lor. Integrarea telematicii, a plăților de carburant, a taxelor rutiere, a finanțării, a asigurărilor și a altor servicii financiare într-un singur portal poate economisi transportatorilor zeci de ore de muncă în fiecare lună. Datorită ecosistemului extins, chiar și transportatorii mici cu câteva camioane se pot bucura de același nivel de servicii ca și cele mai mari companii de logistică.
Ecosistemul soluțiilor de transport este obligat să se extindă în continuare, odată cu sistemele de taxare rutieră și pe măsură ce operatorii de benzinării și alți furnizori de servicii realizează nevoia de a colabora și de a se integra.
- Cum au modelat alegerile din SUA performanța pieței în istoria modernă
- Cum să acționezi în condiții dificile de piață: sfaturi de la Saxo Bank
- Furtuna perfectă lovește piața: ce urmează
- Surpriză în clasamentul celor mai vândute mașini electrice online în România!
- Impactul TollRO asupra companiilor de logistică: o analiză Eurowag
- Eurowag lansează o rețea selectivă: „Eurowag Prime Network”, 70 de stații de alimentare cu carburanți situate pe coridoarele centrale de transport din Europa
- Portofoliul dumneavoastră de investiții poate face față noilor provocări geopolitice?
- Perspectiva Saxo pentru T2 „2024: Anul irosit”
- Taxa europeană, deja în Slovacia
- Femeile și investițiile: avem nevoie de o demistificare, pentru șanse mai mari pentru femei
- Saxo Bank anunță rezultatele pe 2023
Utilitar - Aug 1, 2022 9:15 - 0 comentarii
Eurowag lansează soluția mobilă EW Pay
Mai multe în secţiunea Utilitar
- Prețurile mașinilor second hand încep să se „răcească”
- Analiza Carvago pentru piața mașinilor rulate – trimestrul al II-lea 2022
- Trenuri blocate pe Valea Prahovei!
- Metrou până în Voluntari
- Protest al instructorilor auto în Capitală
Internaţional - Mar 31, 2022 10:08 - 0 comentarii
Analiză equities: acțiunile câștigă teren în fața inflației și a mărfurilor
Mai multe în secţiunea Internaţional
- Serviciile digitale vor economisi timp și bani pentru transportatori
- Statele Unite: a venit sfârșitul democraților?
- Juho Wallenius – noul șef al departamentului de marketing Eurowag
- Istituto Europeo di Design: România este o sursă incredibilă de tineri designeri talentați, inovație și creativitate!
- The little boy who introduced Syrian children to chess: 10-YEAR-OLD ALP MADE TURKEY PROUD BY WINNING AN AWARD!
Politic - Nov 21, 2017 11:18 - 0 comentarii
Cele trei opțiuni ale Angelei Merkel
Mai multe în secţiunea Politic
- Dosarul rromilor, închis la Paris
- Era să trăim bine, dar și-au dat seama!
- Preşedintele Ungariei: România răspunde criteriilor de aderare la Schengen
- Zis și făcut: opoziția depune moțiunea
- Diaconescu e candidatul UNPR la preşedinţie