Auto - Scris de Newzilla, Friday, 7 April 2023 10:58 - 0 comentarii
84% dintre anunțuri nu afișează VIN-ul mașinii. Acestea pot masca un kilometraj inversat sau un accident
Statistică șocantă Cebia: Marea majoritate a reclamelor la mașini second hand (84%) nu includ codul VIN al vehiculului
Cebia, companie care îi ajută de peste 30 de ani pe șoferi să lupte împotriva fraudei în vânzările de mașini second hand, a constatat printr-o analiză amplă a reclamelor că peste 80% dintre ele nu afișează numărul VIN. Consecința neincluderii codului VIN în reclame este că clienții nu pot verifica istoricul acestor mașini, inclusiv kilometrajul, fără a fi nevoiți să contacteze dealer-ul pentru a le spune codul VIN. Un număr semnificativ de dealeri nu doresc să dezvăluie codul VIN tocmai pentru că nu vom putea afla dacă mașina are kilometrajul dat înapoi, este de fapt mai veche, a fost avariată sau este defectă. Neincluderea codului VIN în reclame ascunde, astfel, practicile neloiale în vânzarea de mașini second hand.
„Am efectuat o analiză pe aproape 100.000 de reclame de pe principalele portaluri de anunțuri, care a arătat că 84% dintre reclame nu au menționat VIN-ul vehiculului. Cu toate acestea, printre vehiculele cu VIN-uri enumerate (16%), am găsit un număr semnificativ de VIN-uri incorecte, adică VIN-uri inexistente”, spune directorul Cebia, Martin Pajer. Pentru unii dealeri, motivul este că nu doresc ca reclamele lor să fie cartografiate de concurență. În acest caz, ei ar trebui să dezvăluie cel puțin VIN-ul atunci când le-a cerut asta un cumpărător. Cu toate acestea, un număr mare de vânzători nu furnizează intenționat VIN-ul, deoarece nu doresc ca potențialul client să poată verifica istoricul mașinii. „Pentru cineva care cumpără o mașină uzată o dată la zece ani și nu este conștient de practicile neloiale și de ce ar trebui să verifice istoricul mașinii înainte de a o cumpăra și ce informații pot obține din acest lucru, solicitarea VIN-ului poate fi o complicație inutilă, pe care se bazează mulți vânzători. Nefurnizarea VIN-ului îl pune pe cumpărătorul – deja dezavantajat din punct de vedere al informațiilor – într-o poziție și mai proastă. Ca urmare, aceștia pot plăti inutil zeci de mii de lei pentru o mașină care nu are o astfel de valoare“, explică în continuare Pajer.
Cumpărătorul trebuie să ceară întotdeauna vânzătorului VIN-ul mașinii
Dacă nu este menționat în anunț codul VIN, cumpărătorul trebuie să întrebe întotdeauna vânzătorul despre acesta. Dacă vânzătorul este reticent să-l dea cumpărătorului sau refuză total, cumpărătorul ar trebui să caute o mașină care are un cod VIN și căreia îi poate verifica istoricul, inclusiv kilometrajul. Dezvăluirea VIN-ului nu înseamnă că vehiculul este în stare bună. Mulți dealeri oferă mașini cu un kilometraj dat înapoi sau cu accidente ascunse, fără să știe acest lucru. În medie, un kilometraj inversat face o mașină cu 20% mai scumpă. Cumpărătorul cheltuiește apoi o sumă similară în anii următori pentru reparații și întreținere neplanificate și neașteptate.
Pentru a verifica istoricul mașinii, inclusiv kilometrajul, cumpărătorii pot vizita ro.cebia.com. Tot ce trebuie să știe este VIN-ul vehiculului. Datorită acestui fapt, ei pot afla dacă mașina are ilometrajul în regulă, dacă a fost avariată, cum a fost întreținută, dacă este înregistrată ca furată, dacă nu este grevată de un leasing sau credit de consum, anul de fabricație, țara de origine sau dacă mașina conține efectiv toate dotările listate. Datele din sistemul Cebia provin de la producători de vehicule, dealeri auto, poliție, service-uri autorizate și neautorizate, companii de asigurări, instituții de leasing și financiare, portaluri de anunțuri și de licitații și multe alte surse. Puteți verifica o mașină din aproape orice colț al lumii.
- Cum au modelat alegerile din SUA performanța pieței în istoria modernă
- Cum să acționezi în condiții dificile de piață: sfaturi de la Saxo Bank
- Furtuna perfectă lovește piața: ce urmează
- Surpriză în clasamentul celor mai vândute mașini electrice online în România!
- Impactul TollRO asupra companiilor de logistică: o analiză Eurowag
- Eurowag lansează o rețea selectivă: „Eurowag Prime Network”, 70 de stații de alimentare cu carburanți situate pe coridoarele centrale de transport din Europa
- Portofoliul dumneavoastră de investiții poate face față noilor provocări geopolitice?
- Perspectiva Saxo pentru T2 „2024: Anul irosit”
- Taxa europeană, deja în Slovacia
- Femeile și investițiile: avem nevoie de o demistificare, pentru șanse mai mari pentru femei
- Saxo Bank anunță rezultatele pe 2023
Travel - Oct 19, 2010 15:50 - 0 comentarii
Low, low, low-cost…
Mai multe în secţiunea Travel
- Cine-i cea mai frumoasă țară din… țară?
- 37 km/h cu… telecabina!
- Cel mai lung tunel din lume, aproape gata
- Domeniul schiabil din Poiana Braşov se extinde!
Sport - Oct 21, 2010 8:59 - 0 comentarii
Rezultatele UEFA Champions League
Mai multe în secţiunea Sport
- România, locul 4 la C.M. de gimnastică feminină
- Mircea Lucescu în topul celor mai buni atrenori din ultimii 10 ani
- CFR Cluj s-a învins singură!
- Bayern Munchen – CFR Cluj, în Liga Campionilor
- Ion Crăciunescu, printre cei mai buni arbitri din ultimii 25 de ani
Divertisment - Feb 22, 2023 11:08 - 0 comentarii
FilmBox+ lansează „canalele inteligente”!
Mai multe în secţiunea Divertisment
- „Iubirea mea a rămas la Marea Egee” – un nou serial transmis de Dizi Channel în România!
- „Domnul Mayfair” – un nou serial original FilmBox va începe pe 1 octombrie în România!
- Serviciile Film1 vor fi preluate de SPI International atât pe canalele analog, cât și în digital
- The Young Pope, pe FilmBox Premium!
- Producții europene de succes, în martie, la FilmBox