Auto - Scris de Newzilla, Thursday, 9 November 2023 10:37 - 0 comentarii
Austria și Germania vor introduce taxe pentru CO2. Eurowag sfătuiește transportatorii să completeze informațiile despre vehicul la timp
Germania și Austria plănuiesc să perceapă transportatorilor noi taxe de trecere în funcție de cât de mult CO2 emit camioanele lor – iar alte țări europene le vor urma exemplul
Tarifele de taxare în funcție de cantitatea de emisii de CO2 – acesta este principiul pe baza căruia camioanele din Germania și Austria vor fi taxate în curând. Cele două țări vor fi primele care vor pune în practică directiva UE potrivit căreia vehiculele grele de marfă ar trebui să fie clasificate în cinci clase în funcție de emisiile lor de CO2, pe baza cărora se vor stabili și tarifele respective. Pentru ca autovehiculele de mare tonaj să obțină o clasă de CO2 mai bună (și, prin urmare, tarife mai mici), transportatorii trebuie să furnizeze informațiile necesare pentru calculul CO2 al vehiculului în timp util, subliniază Eurowag, principalul furnizor european de soluții integrate de transport rutier. În caz contrar, toate vehiculele grele de marfă cu motoare cu ardere internă vor fi clasificate automat ca CO2 Clasa 1, ceea ce înseamnă o creștere a taxei de până la 70-80% pentru transportatori.
Cum funcționează clasele de CO2?
Clasele de emisii de CO2 se aplică vehiculelor grele de marfă. Toate vehiculele cu motor cu ardere internă și cu o dată a primei înmatriculări înainte de 1 iulie 2019 sunt clasificate automat în clasa 1 de emisii de CO2 (adică cu cea mai mare taxă de trecere).
Pentru vehiculele cu motor cu ardere internă și data primei înmatriculări după 1 iulie 2019, sunt necesari parametri suplimentari pentru a determina clasa CO2. Acestea includ:
• Clasa vehiculului
• Configurația axei roții
• Masa totală tehnic admisă sub sarcină (F1) [kg].
• Grup de vehicule
• pat (cabină de dormit)
• Puterea nominală a motorului [kW]
• Emisii de CO2 [gCO2/tkm]
• Data primei înregistrări
• Tipul vehiculului / configurația șasiului
Toate vehiculele cu emisii zero (hidrogen, baterie, hidrogen-electric, pile de combustibil cu hidrogen și alte opțiuni cu zero emisii) sunt întotdeauna în clasa a cincea (cea mai scăzută) cu emisii.
În timp ce până acum calculul taxei în țările UE includea clasa de emisie a motorului conform standardelor EURO (care ia în considerare, de exemplu, emisiile de oxizi de azot, hidrocarburi, monoxid de carbon sau particule), în conformitate cu Directiva Eurovignetei, cantitatea de CO2 ar trebui, de asemenea, inclusă în calculul taxei. Vehiculele care se califică pentru o taxă de taxare mai bună (adică emit mai puțin CO2) sunt clar definite – condițiile includ, de exemplu, prima înmatriculare după 1 iulie 2019. Cu toate acestea, există mult mai mulți parametri pe baza cărora se calculează clasa de emisii de CO2 (vezi tabelul de mai sus) . Este în interesul transportatorilor de mărfuri ale căror vehicule se califică pentru o altă clasă de CO2 decât 1 să furnizeze aceste informații.
Noile reguli pentru calcularea taxelor de drum în Germania și Austria sunt de așteptat să intre în vigoare la sfârșitul acestui an sau la începutul anului viitor. În timp ce Germania vizează provizoriu 1 decembrie 2023, Austria plănuiește o schimbare de la 1 ianuarie 2024. Celelalte state membre ale UE ar trebui să pună în aplicare „Directiva Eurovigneta” până în martie 2025 cel târziu.
Taxele pentru clasa de emisii așteaptă întreaga UE
„Deși legislația nu a fost încă aprobată definitiv și este posibil ca termenele să fie întârziate, încurajăm transportatorii să ofere furnizorilor lor de servicii de taxare toate datele necesare pentru a-și clasifica vehiculele în clasele relevante de CO2 cât mai curând posibil. Dacă nu reușesc să facă acest lucru, vehiculul va intra în mod automat în clasa cu cea mai mare emisie – și, prin urmare, în cea mai scumpă clasă de taxare“, explică Ferdinand Butaš, Toll Product Manager la Eurowag.
Toți parametrii care sunt necesari pentru a clasifica un vehicul în clasa de emisii CO2 se regăsesc în Certificatul de Conformitate (CoC), Fișierul Informații Client (CIF) sau certificatul tehnic al vehiculului. În cazul în care proprietarul vehiculului nu deține aceste documente, singura soluție este să contactați producătorul camionului, care va reemite documentele. Timpul necesar pentru „reeditarea” documentelor poate varia de la o țară la alta. Este posibil ca în unele țări dealerii producătorilor să perceapă o taxă pentru acest serviciu. Datele relevante trebuie apoi introduse manual în portalul/sistemul client al furnizorului de servicii de taxare.
Germania modifică și indicarea obligatorie a greutății
A doua caracteristică nouă a sistemului german de taxare este obligația pentru toți transportatorii de a actualiza informațiile privind greutatea vehiculului. În timp ce până acum se folosea greutatea maximă admisă a vehiculului pentru calcularea taxei (F.2 în certificatul tehnic), acum trebuie să se furnizeze greutatea brută maximă admisibilă tehnic (F.1). Eurowag estimează că această actualizare afectează până la 55.000 de vehicule operate de clienții săi.
„Vrem să ne motivăm clienții să respecte obligația de a-și actualiza datele vehiculului la timp. În cazul datelor de greutate F.1 obligatorii în Germania, acest lucru îi va ajuta să evite o eventuală amendă. Pentru noua clasificare a clasei CO2, transportatorilor li se oferă posibilitatea unor taxe de trecere mai mici dacă vehiculele lor îndeplinesc parametrii relevanți Mai mult, este aproape sigur că, pe lângă Germania și Austria, alte țări, inclusiv Republica Cehă, se vor alătura taxei de CO2 în câteva luni sau ani. Actualizarea datelor sau solicitarea reemiterii documentelor CoC și CIF este obligatorie. Prin urmare, la Eurowag, vrem să-i ajutăm să facă tranziția cât mai ușoară, nu numai la taxele de emisii, ci și la o mobilitate mai curată și mai eficientă”, spune Ferdinand Butaš.
Eurowag: Rambursările de taxe pot contracara costurile mari cu taxele
Eurowag oferă transportatorilor o gamă largă de servicii în domeniile eficienței și reducerii emisiilor. Pe lângă soluțiile de taxare, acestea includ servicii telematice, carduri de carburant, precum și servicii financiare și rambursări de taxe. Rambursările de taxe, în special, pot ajuta companiile să depășească creșterea taxelor de drum, să stabilizeze fluxul de numerar sau să reducă sarcinile birocratice. O opțiune este, de exemplu, un serviciu de rambursare TVA pentru taxe de drum, inclusiv posibilitatea de a prefinanța rambursarea. „Întrucât schimbările viitoare vor însemna taxe mai scumpe pentru majoritatea clienților, ne așteptăm să existe interes pentru creșterea limitelor de credit”, explică Ferdinand Butaš.
Eurowag este implicată de mult timp în reducerea emisiilor din transportul de mărfuri. Anul acesta, compania a introdus două noi stații GNL și se concentrează și pe electromobilitate. Scopul său este de a oferi clienților săi un portofoliu complet de servicii de mobilitate curată.
Pentru mai multe informații despre serviciile pe care Eurowag le oferă clienților săi, vă rugăm să vizitați site-ul web al companiei. Clienții care folosesc soluția de taxare EVA pot actualiza datele vehiculului necesare pentru a calcula emisiile de CO2 în portalul clientului. https://ro.eurowag.com/
- Cum au modelat alegerile din SUA performanța pieței în istoria modernă
- Cum să acționezi în condiții dificile de piață: sfaturi de la Saxo Bank
- Furtuna perfectă lovește piața: ce urmează
- Surpriză în clasamentul celor mai vândute mașini electrice online în România!
- Impactul TollRO asupra companiilor de logistică: o analiză Eurowag
- Eurowag lansează o rețea selectivă: „Eurowag Prime Network”, 70 de stații de alimentare cu carburanți situate pe coridoarele centrale de transport din Europa
- Portofoliul dumneavoastră de investiții poate face față noilor provocări geopolitice?
- Perspectiva Saxo pentru T2 „2024: Anul irosit”
- Taxa europeană, deja în Slovacia
- Femeile și investițiile: avem nevoie de o demistificare, pentru șanse mai mari pentru femei
- Saxo Bank anunță rezultatele pe 2023
Timp liber - Jun 17, 2022 10:37 - 0 comentarii
5 mașini de familie sub 20.000 de euro – ignorate pe nedrept!
Mai multe în secţiunea Timp liber
- Jean-Christophe Rufin, dublu câștigător al Premiului Goncourt, vine în România!
- Dragostea, în… campanie! Un tânăr din Orientul Mijlociu își caută jumătatea în România printr-o campanie inedită de PR
- Fiica lui Sting, la Bucureşti
- Festival online de film cu acces gratuit
- Benzi desenate la Bucureşti
Social - Oct 21, 2010 13:21 - 0 comentarii
Companiile caută angajaţi cu studii superioare şi vorbitori de limbi străine
Mai multe în secţiunea Social
- Studenţii la medicină: România, au revoir!
- Cora face angajări!
- Sindicaliștii pichetează Guvernul și Ministerul Economiei
- Posibilă grevă la metrou
- Profesorii pleacă de la ore şi cer demisia lui Funeriu
Politic - Nov 21, 2017 11:18 - 0 comentarii
Cele trei opțiuni ale Angelei Merkel
Mai multe în secţiunea Politic
- Dosarul rromilor, închis la Paris
- Era să trăim bine, dar și-au dat seama!
- Preşedintele Ungariei: România răspunde criteriilor de aderare la Schengen
- Zis și făcut: opoziția depune moțiunea
- Diaconescu e candidatul UNPR la preşedinţie