Auto - Scris de Newzilla, Friday, 7 April 2023 10:58 - 0 comentarii
84% dintre anunțuri nu afișează VIN-ul mașinii. Acestea pot masca un kilometraj inversat sau un accident
Statistică șocantă Cebia: Marea majoritate a reclamelor la mașini second hand (84%) nu includ codul VIN al vehiculului
Cebia, companie care îi ajută de peste 30 de ani pe șoferi să lupte împotriva fraudei în vânzările de mașini second hand, a constatat printr-o analiză amplă a reclamelor că peste 80% dintre ele nu afișează numărul VIN. Consecința neincluderii codului VIN în reclame este că clienții nu pot verifica istoricul acestor mașini, inclusiv kilometrajul, fără a fi nevoiți să contacteze dealer-ul pentru a le spune codul VIN. Un număr semnificativ de dealeri nu doresc să dezvăluie codul VIN tocmai pentru că nu vom putea afla dacă mașina are kilometrajul dat înapoi, este de fapt mai veche, a fost avariată sau este defectă. Neincluderea codului VIN în reclame ascunde, astfel, practicile neloiale în vânzarea de mașini second hand.
„Am efectuat o analiză pe aproape 100.000 de reclame de pe principalele portaluri de anunțuri, care a arătat că 84% dintre reclame nu au menționat VIN-ul vehiculului. Cu toate acestea, printre vehiculele cu VIN-uri enumerate (16%), am găsit un număr semnificativ de VIN-uri incorecte, adică VIN-uri inexistente”, spune directorul Cebia, Martin Pajer. Pentru unii dealeri, motivul este că nu doresc ca reclamele lor să fie cartografiate de concurență. În acest caz, ei ar trebui să dezvăluie cel puțin VIN-ul atunci când le-a cerut asta un cumpărător. Cu toate acestea, un număr mare de vânzători nu furnizează intenționat VIN-ul, deoarece nu doresc ca potențialul client să poată verifica istoricul mașinii. „Pentru cineva care cumpără o mașină uzată o dată la zece ani și nu este conștient de practicile neloiale și de ce ar trebui să verifice istoricul mașinii înainte de a o cumpăra și ce informații pot obține din acest lucru, solicitarea VIN-ului poate fi o complicație inutilă, pe care se bazează mulți vânzători. Nefurnizarea VIN-ului îl pune pe cumpărătorul – deja dezavantajat din punct de vedere al informațiilor – într-o poziție și mai proastă. Ca urmare, aceștia pot plăti inutil zeci de mii de lei pentru o mașină care nu are o astfel de valoare“, explică în continuare Pajer.
Cumpărătorul trebuie să ceară întotdeauna vânzătorului VIN-ul mașinii
Dacă nu este menționat în anunț codul VIN, cumpărătorul trebuie să întrebe întotdeauna vânzătorul despre acesta. Dacă vânzătorul este reticent să-l dea cumpărătorului sau refuză total, cumpărătorul ar trebui să caute o mașină care are un cod VIN și căreia îi poate verifica istoricul, inclusiv kilometrajul. Dezvăluirea VIN-ului nu înseamnă că vehiculul este în stare bună. Mulți dealeri oferă mașini cu un kilometraj dat înapoi sau cu accidente ascunse, fără să știe acest lucru. În medie, un kilometraj inversat face o mașină cu 20% mai scumpă. Cumpărătorul cheltuiește apoi o sumă similară în anii următori pentru reparații și întreținere neplanificate și neașteptate.
Pentru a verifica istoricul mașinii, inclusiv kilometrajul, cumpărătorii pot vizita ro.cebia.com. Tot ce trebuie să știe este VIN-ul vehiculului. Datorită acestui fapt, ei pot afla dacă mașina are ilometrajul în regulă, dacă a fost avariată, cum a fost întreținută, dacă este înregistrată ca furată, dacă nu este grevată de un leasing sau credit de consum, anul de fabricație, țara de origine sau dacă mașina conține efectiv toate dotările listate. Datele din sistemul Cebia provin de la producători de vehicule, dealeri auto, poliție, service-uri autorizate și neautorizate, companii de asigurări, instituții de leasing și financiare, portaluri de anunțuri și de licitații și multe alte surse. Puteți verifica o mașină din aproape orice colț al lumii.
- Cum au modelat alegerile din SUA performanța pieței în istoria modernă
- Cum să acționezi în condiții dificile de piață: sfaturi de la Saxo Bank
- Furtuna perfectă lovește piața: ce urmează
- Surpriză în clasamentul celor mai vândute mașini electrice online în România!
- Impactul TollRO asupra companiilor de logistică: o analiză Eurowag
- Eurowag lansează o rețea selectivă: „Eurowag Prime Network”, 70 de stații de alimentare cu carburanți situate pe coridoarele centrale de transport din Europa
- Portofoliul dumneavoastră de investiții poate face față noilor provocări geopolitice?
- Perspectiva Saxo pentru T2 „2024: Anul irosit”
- Taxa europeană, deja în Slovacia
- Femeile și investițiile: avem nevoie de o demistificare, pentru șanse mai mari pentru femei
- Saxo Bank anunță rezultatele pe 2023
Internaţional - Mar 31, 2022 10:08 - 0 comentarii
Analiză equities: acțiunile câștigă teren în fața inflației și a mărfurilor
Mai multe în secţiunea Internaţional
- Serviciile digitale vor economisi timp și bani pentru transportatori
- Statele Unite: a venit sfârșitul democraților?
- Juho Wallenius – noul șef al departamentului de marketing Eurowag
- Istituto Europeo di Design: România este o sursă incredibilă de tineri designeri talentați, inovație și creativitate!
- The little boy who introduced Syrian children to chess: 10-YEAR-OLD ALP MADE TURKEY PROUD BY WINNING AN AWARD!
Auto - Jul 4, 2024 11:12 - 0 comentarii
Surpriză în clasamentul celor mai vândute mașini electrice online în România!
Mai multe în secţiunea Auto
- Impactul TollRO asupra companiilor de logistică: o analiză Eurowag
- Eurowag lansează o rețea selectivă: „Eurowag Prime Network”, 70 de stații de alimentare cu carburanți situate pe coridoarele centrale de transport din Europa
- Taxa europeană, deja în Slovacia
- Carburantul HVO100: pentru prima dată la stațiile de alimentare Eurowag!
- Rambursările de TVA și accize ajută transportatorii să economisească bani. Eurowag oferă mai multe scheme de prefinanțare
Social - Oct 21, 2010 13:21 - 0 comentarii
Companiile caută angajaţi cu studii superioare şi vorbitori de limbi străine
Mai multe în secţiunea Social
- Studenţii la medicină: România, au revoir!
- Cora face angajări!
- Sindicaliștii pichetează Guvernul și Ministerul Economiei
- Posibilă grevă la metrou
- Profesorii pleacă de la ore şi cer demisia lui Funeriu