Auto - Scris de Newzilla, Wednesday, 14 February 2024 11:40 - 0 comentarii
Carburantul HVO100: pentru prima dată la stațiile de alimentare Eurowag!
Biocarburantul HVO100 este soluția pentru transportatorii care doresc să înceapă să reducă emisiile imediat, nu după investiții extinse într-o nouă flotă.
Eurowag, principalul furnizor european de soluții de transport rutier integrat, oferă acum motorină regenerabilă HVO100 la stațiile de alimentare din Cehia, Slovacia și Austria. Scopul este de a permite transportatorilor să reducă rapid și ușor emisiile produse de transportul rutier comercial (CRT). Spre deosebire de alte soluții cu emisii scăzute sau zero, cum ar fi bioLNG sau propulsie cu baterii sau cu hidrogen, biocarburantul HVO100 nu necesită reînnoirea flotei.
HVO100, produs din surse pur regenerabile, are un mare potențial în transportul comercial de marfă. De fapt, poate fi alimentat cu ușurință în motoarele diesel actuale Euro 6, ceea ce face pentru transportatori implementarea de soluții cu emisii scăzute mult mai ușoară. HVO100 este cel mai sustenabil carburant de pe piață pentru vehiculele diesel existente. În comparație cu motorina convențională, reduce emisiile de CO2 cu până la 90%, emisiile de particule și hidrocarburi cu 30%, emisiile de monoxid de carbon cu 24% și produce cu 9% mai puțini oxizi de azot.
„Cu presiunea generală de reducere a emisiilor de-a lungul lanțului de aprovizionare și accentul tot mai mare pe ESG, este esențial ca transportatorii să poată îndeplini aspirațiile clienților lor pentru o sustenabilitate mai bună și o amprentă de carbon mai mică. Într-adevăr, realimentarea cu HVO100 în loc de motorina convențională este o abordare foarte eficientă: dacă transportatorii aleg această direcție, aceștia pot începe să reducă emisiile aproape imediat, folosind camioanele cu motor cu ardere internă existente, fără a fi nevoie de nicio intervenție la vehicul. HVO100 înlătură astfel o barieră majoră, care, în cazul altor carburanți cu emisii scăzute sau zero, necesită investiții uriașe în flotă”, explică Dávid Halász, șeful Departamentului de Carburanți Alternativi la Eurowag.
Potențialul HVO100, îngreunat de lacunele legislative
Cu toate acestea, utilizarea pe scară largă a motorinei regenerabile HVO100 este împiedicată de prețul relativ ridicat și, deocamdată, de disponibilitatea limitată. Legislația din multe țări europene și la nivelul UE nu susține prea mult acest carburant regenerabil. În Republica Cehă și Slovacia, motorina fosilă mult mai dăunătoare pentru mediu este supusă acelorași accize ca și motorina regenerabilă. Pentru o schimbare, legislația UE ia în considerare în primul rând tipul de propulsie/motor al vehiculului, nu carburantul specific și emisiile asociate acestuia. O barieră este și lipsa materiilor prime din care este produs HVO100 (în primul rând ulei vegetal și grăsime animală) și puține rafinării de producție.
„Dacă HVO100 urmează să devină un carburant disponibil pe scară largă, cel puțin inițial, este nevoie de sprijin legislativ pentru a nu mai fi doar un mijloc oarecum marginal de reducere a emisiilor, care este încă folosit mai ales în țările bogate și „conștiente” în privința problemelor de mediu. HVO100 ar trebui să reflecte beneficiile sale de mediu, nu să reproducă motorina fosilă, care produce mult mai multe emisii. O astfel de mișcare ar oferi HVO100 șansa de a concura mai bine cu carburanții fosili din punct de vedere al prețului, făcând această soluție ecologică mult mai atractivă pentru transportatori“, spune Dávid Halász.
„La Eurowag, vedem cum companiile de transport devin foarte interesate de acest carburant, în principal datorită cererii de transport sustenabil și cu emisii reduse de la proprii clienți finali. Cu toate acestea, din cauza inexistenței stimulentelor legislative, nu există încă o singură stație de alimentare care să ofere alimentare cu HVO100 pur în aceste țări“, a adăugat el.
Eurowag: Toate stațiile noastre de alimentare sunt pregătite pentru HVO100
Pentru stațiile de service, adăugarea de HVO pur la carburanții oferiti înseamnă o anumită investiție, deoarece motorina regenerabilă trebuie să aibă propriul tanc complet curățat și pistol separat de realimentare. Prin urmare, HVO este folosit și mai des doar ca aditiv la motorina fosilă, deoarece îmbunătățește fiabilitatea motorului pe vreme rece și reduce emisiile. HVO100 poate fi alimentat din 2022, la stațiile rețelei de acceptare Eurowag din statele Benelux, Scandinavia și Italia, iar stațiile proprii Eurowag din Cehia, Slovacia și Austria oferă deja HVO100. În prezent, clienții Eurowag pot alimenta cu HVO100 la peste 140 de stații din 9 țări. În plus, toate stațiile de service Eurowag sunt pregătite pentru o implementare foarte rapidă a biocarburantului HVO100, dacă legislația țării sau cererea clienților deschid acest drum.
“Stațiile de alimentare Eurowag sunt proiectate să ofere HVO100 aproape imediat și fără costuri mari. Dacă există cererea clienților pentru acest carburant, susținută, de exemplu, de o reducere a accizelor în comparație cu motorina convențională, suntem gata să răspundem rapid“, afrimă Dávid Halász. Eurowag este implicată de mult timp în tema reducerii emisiilor din transportul de mărfuri. Anul trecut, compania a introdus două noi stații GNL și se concentrează și pe electromobilitate. Scopul Eurowag este de a oferi clienților un portofoliu complet de servicii în domeniul mobilității ecologice.
Pentru mai multe informații despre serviciile pe care Eurowag le oferă clienților în domeniul carburanților convenționali și alternativi, vă rugăm să vizitați site-ul companiei: https://ro.eurowag.com/
- Cum au modelat alegerile din SUA performanța pieței în istoria modernă
- Cum să acționezi în condiții dificile de piață: sfaturi de la Saxo Bank
- Furtuna perfectă lovește piața: ce urmează
- Surpriză în clasamentul celor mai vândute mașini electrice online în România!
- Impactul TollRO asupra companiilor de logistică: o analiză Eurowag
- Eurowag lansează o rețea selectivă: „Eurowag Prime Network”, 70 de stații de alimentare cu carburanți situate pe coridoarele centrale de transport din Europa
- Portofoliul dumneavoastră de investiții poate face față noilor provocări geopolitice?
- Perspectiva Saxo pentru T2 „2024: Anul irosit”
- Taxa europeană, deja în Slovacia
- Femeile și investițiile: avem nevoie de o demistificare, pentru șanse mai mari pentru femei
- Saxo Bank anunță rezultatele pe 2023
Sănătate - Mar 1, 2024 9:30 - 0 comentarii
5 greșeli pe care le fac pacienții atunci când își aleg un spital în străinătate
Mai multe în secţiunea Sănătate
- Expert de renume în oftalmologia pediatrică: de ce controlul vederii este esențial în primul an de viață și cum au crescut cazurile de strabism ce necesită operație, la copii, din cauza expunerii la ecrane
- Prof. Dr. Harzem Ozger: cum tratează în cadrul ACIBADEM tumorile osoase și de țesuturi moi
- O operație demnă de istoria medicinei salvează un băiețel cu o tumoră gigant la ACIBADEM
- Acibadem examinează și tratează tumorile cu o nouă radioterapie ghidată prin RMN
- Ce soluții există pentru cancerul de prostată descoperit în stadiu avansat
Economic - Oct 10, 2024 10:27 - 0 comentarii
Cum au modelat alegerile din SUA performanța pieței în istoria modernă
Mai multe în secţiunea Economic
- Cum să acționezi în condiții dificile de piață: sfaturi de la Saxo Bank
- Furtuna perfectă lovește piața: ce urmează
- Perspectiva Saxo pentru T2 „2024: Anul irosit”
- Femeile și investițiile: avem nevoie de o demistificare, pentru șanse mai mari pentru femei
- Saxo Bank anunță rezultatele pe 2023
Utilitar - Aug 1, 2022 9:15 - 0 comentarii
Eurowag lansează soluția mobilă EW Pay
Mai multe în secţiunea Utilitar
- Prețurile mașinilor second hand încep să se „răcească”
- Analiza Carvago pentru piața mașinilor rulate – trimestrul al II-lea 2022
- Trenuri blocate pe Valea Prahovei!
- Metrou până în Voluntari
- Protest al instructorilor auto în Capitală