Economic - Scris de Newzilla, Thursday, 19 October 2017 14:35 - 0 comentarii
Viitorul managementului investițiilor este digital
de Pavel Drahotský, Director regiunea ECE, Saxo Bank
Viitorul gestionării de patrimoniu este digital. Consultanții robotici pot ajuta la stimularea transformării digitale a gestionării activelor și la îmbunătățirea înțelegerii interacțiunii om-mașină. Este chestionabil, însă, dacă succesul constă în soluții hibrid.
În ceea ce privește rentabilitatea, gestionarea patrimoniului este, în principiu, un model de afaceri non-scalabil. Consultanții robotici tratat această problemă de ceva vreme. Aceste platforme de investiții digitale oferă recomandări automate de investiții, în principal fonduri pasive pe indici, și/sau executarea autonomă a deciziilor de investiții. Acestea sunt operate de instituții consacrate de gestionare a activelor și de companii start-up deopotrivă. Ceea ce au în comun toți consultanții robotici este scopul scalării gestionării de active, deschizând segmente de clienți noi, mai puțin atractive anterior, și oferind clienților transparență cu privire la costuri și performanță.
Navigarea valului digital
Dezavantajul acestei transparențe este volumul și presiunea marjelor asupra managerilor de active. Aceștia se confruntă cu o dilemă strategică între canalele de distribuție offline și online. Calea hibridă este văzută ca o soluție la această dilemă. Istoria industriei auto este o bună analogie, folosește motoare hibride pentru a satisface cererea societății cu privire la compatibilitatea cu mediul, încercând, în același timp, să încetinească progresul tehnologic către motoare exclusiv electrice. Industria de gestionare de active încearcă, de asemenea, să vină cu soluții intermediare sau multiple prin poziționarea consultantului robotic ca un canal favorabil alături de consultanța fizică, segmentarea între afacerile și grupurile de clienți cu marjă mare și marjă scăzută trebuie de asemenea menținută, schimbarea comportamentului clienților trebuie controlată și, în cele din urmă, schimbarea din industrie trebuie oprită sau cel puțin întârziată.
Totuși, această abordare hibrid nu reușește să recunoască faptul că platformele de consultanță robotică nu constituie un model real de business. Acestea sunt o manifestare a transformării digitale către o comunicare om-mașină. Consultanții robotici arată supremația tehnologiei scalabile și ar trebui folosiți mai degrabă ca stimulent pentru o de-segmentare în gestionarea activelor. Nu există clienți neatractivi.
Renunțarea la “motorul cu combustie internă”
Iar acesta este un exemplu impresionant legat de cât de dificil este pentru industrie să navigheze cu succes valul digital. Actualul “motor cu combustie” al serviciilor de consultanță personală în gestionarea de patrimoniu va continua să fie păstrat ca un avantaj competitiv și o caracteristică distinctivă. În realitate, valoarea serviciilor de consultanță oferite de persoanele ce activează în gestionarea de patrimoniu este probabil supraestimată. În viitor, încrederea în tehnologie va crește exponențial, iar ritmul acestei schimbări va suprasolicita mulți jucători de pe piață.
Perturbarea conceptuală
Asistenții digitali echipați cu inteligență artificială vor extinde foarte mult funcția consultanților robotici: de la un consultant pe produse de indici pasivi la mașini cu competențe strategice pentru investiții active. Această perturbare conceptuală va permite, de asemenea, furnizorilor de tehnologie ce nu sunt din industrie să câștige teren în gestionarea de patrimoniu.
Companii precum Facebook admit deja faptul că punctul de pornire în furnizarea de servicii este tehnologia. La fel și producătorul auto Volvo care a anunțat recent că nu va mai investi în dezvoltarea motoarelor diesel, în schimb va urma abordarea hibridă ca o soluție de tranziție și se va concentra pe motorul electric în viitor. În aceeași notă, industria de gestionare de patrimoniu nu ar mai trebui să mențină serviciile de consultanță personală. Procesul de consultanță trebuie digitalizat complet, iar interacțiunea cu oamenii trebuie oferită ca o completare. Mașinile electrice reprezintă și scopul gestionării de patrimoniu. Instituțiile consacrate de gestionare de patrimoniu ar face bine să devină parte a acestei dezvoltări – fie din proprie inițiativă sau prin modalitatea de obicei mai rentabilă de conectare cu parteneri de tehnologie și platformă din cadrul sau din afara ecosistemului financiar.
Mașina este centrul
Există observatori ai pieței care văd consultanții robotici ca o cale critică spre viitorul gestionării de patrimoniu. Este mai probabil ca aceștia vor rămâne un semn al timpurilor, însă vor ajuta, cu toate acestea, tehnologia în lanțul valoric în a face un mare pas înainte. Industria financiară folosește de multă vreme software pentru a asista consultanța în investiții și pentru a optimiza diversificarea portofoliului.
Însă consultantul uman a fost și continuă să fie punctul central. Aici se va manifesta marea schimbare în gestionarea activelor: în viitor, mașina va fi punctul central al atenției. Sistemele informatice cognitive și volumele mari de date vor permite o implicare educațională, interactivă, contextuală și repetitivă între om și mașină. Consultarea personală a managerului de patrimoniu uman va fi o excepție și va fi văzută ca un serviciu suplimentar, oferit ca un „serviciu la cerere” contra unei taxe. Viitorul aparține managerului de active virtual.
- Cum au modelat alegerile din SUA performanța pieței în istoria modernă
- Cum să acționezi în condiții dificile de piață: sfaturi de la Saxo Bank
- Furtuna perfectă lovește piața: ce urmează
- Surpriză în clasamentul celor mai vândute mașini electrice online în România!
- Impactul TollRO asupra companiilor de logistică: o analiză Eurowag
- Eurowag lansează o rețea selectivă: „Eurowag Prime Network”, 70 de stații de alimentare cu carburanți situate pe coridoarele centrale de transport din Europa
- Portofoliul dumneavoastră de investiții poate face față noilor provocări geopolitice?
- Perspectiva Saxo pentru T2 „2024: Anul irosit”
- Taxa europeană, deja în Slovacia
- Femeile și investițiile: avem nevoie de o demistificare, pentru șanse mai mari pentru femei
- Saxo Bank anunță rezultatele pe 2023
Tehnologie şi ştiinţă - May 31, 2022 10:56 - 0 comentarii
Vânzătorii de mașini second hand promit frecvent echipamente și dotări pe care mașinile nu le au. Iată cele mai întâlnite exemple
Mai multe în secţiunea Tehnologie şi ştiinţă
- „Mașinile Bitcoin”: 5 modele de mașini rulate cărora le-a crescut semnificativ prețul în ultimii ani 
- Parteneriatele și colaborarea deschid calea către experiențe mai bune ale clienților
- Rockwell Automation oferă noi instrumente pentru analiza imediată a aparaturii și pentru colaborare la nivelul platformelor de producție
- Care sunt cele mai bune practici pentru securitatea industrială?
- Rockwell Automation oferă cele mai bune practici pentru managementul riscului
Auto - Jul 4, 2024 11:12 - 0 comentarii
Surpriză în clasamentul celor mai vândute mașini electrice online în România!
Mai multe în secţiunea Auto
- Impactul TollRO asupra companiilor de logistică: o analiză Eurowag
- Eurowag lansează o rețea selectivă: „Eurowag Prime Network”, 70 de stații de alimentare cu carburanți situate pe coridoarele centrale de transport din Europa
- Taxa europeană, deja în Slovacia
- Carburantul HVO100: pentru prima dată la stațiile de alimentare Eurowag!
- Rambursările de TVA și accize ajută transportatorii să economisească bani. Eurowag oferă mai multe scheme de prefinanțare
Divertisment - Feb 22, 2023 11:08 - 0 comentarii
FilmBox+ lansează „canalele inteligente”!
Mai multe în secţiunea Divertisment
- „Iubirea mea a rămas la Marea Egee” – un nou serial transmis de Dizi Channel în România!
- „Domnul Mayfair” – un nou serial original FilmBox va începe pe 1 octombrie în România!
- Serviciile Film1 vor fi preluate de SPI International atât pe canalele analog, cât și în digital
- The Young Pope, pe FilmBox Premium!
- Producții europene de succes, în martie, la FilmBox