Economic - Scris de Newzilla, Tuesday, 9 January 2018 10:18 - 0 comentarii
Romania – scena unei revoluții fintech
de Laurentiu Nedelcu, Manager regiunea Europei Centrale și de Est, Saxo Bank
Tehnologia din industria financiară – fintech – produce o revoluție incontestabilă și vine cu provocări reale, dar și cu mari oportunități pentru cei care o îmbrățișează. Proliferarea noilor tehnologii – atât în domeniul hardware, cât și în dezvoltarea experienței clienților – schimbă pentru totdeauna modul în care se oferă serviciile financiare.
Inovațiile bazate pe tehnologie fac posibile noi modele de afaceri cu focus pe client, ceea ce va permite băncilor de nivel mediu să rămână agile și să răspundă rapid la o perioadă de schimbări. Acest lucru le va oferi nu doar șansa să supraviețuiască, ci chiar să prospere. Aprecierea acestei oportunități, însă, necesită o schimbare radicală a modelelor bancare și a mentalităților, ceea ce pare să se întâmple încet încet și în România.
Scena tehnologiei financiare din România este încă în fază incipientă. În Polonia, de exemplu, banking-ul online este deja în creștere și poate că nu este o coincidență faptul că prima bancă online lansată în România este poloneză. Republica Cehă, Ungaria și Slovacia furnziează deja astfel de servicii de mai mulți ani. Este clar că avem un apetit din partea clienților pentru a o lua în această direcție.
România, locul ideal pentru o nouă revoluție fintech
Într-o țară ca România, unde, din punct de vedere istoric, comisioanele bancare au fost printre cele mai mari din regiune, șansele de succes pentru băncile care oferă servicii digitale alternative eficiente din punct de vedere al costurilor pentru generația tânără sunt foarte ridicate. Dar cât de repede se vor putea băncile adapta la această nouă realitate?
Indiferent dacă băncile românești recunosc asta sau nu, trebuie să-și schimbe mentalitatea și să înceapă să vadă digitizarea mai degrabă ca pe o oportunitate, decât ca o amenințare. De asemenea, companiile fintech trebuie să înțeleagă că pentru a fi viabile și profitabile, ele nu pot perturba întregul lanț valoric al băncilor. Pentru băncile și companiile fintech, răspunsul este colaborarea, iar costul de a nu colabora va fi probabil diferența dintre supraviețuire și succes.
La nivel global, băncile își reevaluează modelele de afaceri, inclusiv procesele operaționale, furnizorii și seturile de competențe. Procedând astfel, acestea îmbunătățesc experiența utilizatorilor, deținând în același timp mai puține active care furnizează acea valoare. Ca parte a acestui proces, băncile se deschid spre colaborarea cu furnizorii terți, chiar și în furnizarea de produse, servicii și procese, odată văzute ca fiind critice pentru business. Pentru ca acest lucru să fie realizat cu succes, băncile trebuie să-și regândească ofertele pentru a-și identifica principalii diferențiatori, înainte de a decide de ce să scape, ce să păstreze și pe ce să se concentreze și cum să folosească și serviciile unor furnizori externi pentru a îmbunătăți experiențele clienților cu costuri reduse și complexitate minimă a sistemului.
De la ambasadori de brand, la purtători digitali de cuvânt
Deși acest concept de colaborare este, în general, încă nou pentru România, este intrinsec evoluției serviciilor financiare din țara noastră. În plus, la Saxo, credem că următorul val al evoluției fintech-ului va fi centrat pe interacțiunile naturale cu tehnologia și vrem să identificăm modalitățile prin care să fim pe valul acestui acest trend. Toate indiciile ne arată inteligența artificială (AI).
AI este ceea ce va sta sub lumina reflectoarelor în perioada următoare. Trebuie doar să te uiți la proliferarea tehnologiei inteligente în viața de zi cu zi; cu produse cum ar fi Alexa lui Amazon și Google Home devenind normă, vedem că oamenii aleg produse bazate pe caracteristicile AI și experiența care le-a fost oferită. Ne așteptăm să vedem aceeași combinare și în comportamentul clienților băncii, deoarece AI devine tot mai răspândită în industria serviciilor financiare.
AI este deja utilizată în serviciile financiare, dar este, probabil, utilizată doar la nivel enterprise. Accentul a fost pus până în prezent pe eficiență și reducerea costurilor, dar există un potențial uriaș ca AI să fie utilizată de serviciile financiare pentru a crea… purtătorii de cuvânt pentru companii. În același fel în care Alexa funcționează pentru Amazon sau Siri pentru Apple, viitorul serviciilor financiare ar putea să vadă mărci precum Saxo Bank având propria “față AI” sau “voce AI” care vor face parte din brandul lor.
Presiunea pentru schimbare va fi pusă de noua generație de clienți
Pe scurt, inovația în domeniul tehnologiei digitale a determinat o schimbare fundamentală a așteptărilor clienților, iar clientul român nu este diferit: a devenit obișnuit cu fiabilitate, comoditate și personalizare în utilizarea unui serviciu. Cu alte cuvinte, experiența utilizatorului (UX) este de o importanță capitală.
Rămâne de văzut ce va aduce schimbarea completă către digital pe scena financiară a României, dar un rezultat probabil este că se va traduce prin reducerea costurilor pentru consumator ca urmare a tăierii sau eliminării diverselor costuri suportate de serviciile bancare, precum și prin oferirea celui mai de preț avantaj, comoditatea. Generația tânără din România este familiarizată cu și deschisă spre fintech, deci este doar o chestiune de timp înainte ca ea să devină o normă.
sursa foto: Shutterstock
- Cum au modelat alegerile din SUA performanța pieței în istoria modernă
- Cum să acționezi în condiții dificile de piață: sfaturi de la Saxo Bank
- Furtuna perfectă lovește piața: ce urmează
- Surpriză în clasamentul celor mai vândute mașini electrice online în România!
- Impactul TollRO asupra companiilor de logistică: o analiză Eurowag
- Eurowag lansează o rețea selectivă: „Eurowag Prime Network”, 70 de stații de alimentare cu carburanți situate pe coridoarele centrale de transport din Europa
- Portofoliul dumneavoastră de investiții poate face față noilor provocări geopolitice?
- Perspectiva Saxo pentru T2 „2024: Anul irosit”
- Taxa europeană, deja în Slovacia
- Femeile și investițiile: avem nevoie de o demistificare, pentru șanse mai mari pentru femei
- Saxo Bank anunță rezultatele pe 2023
Auto - Jul 4, 2024 11:12 - 0 comentarii
Surpriză în clasamentul celor mai vândute mașini electrice online în România!
Mai multe în secţiunea Auto
- Impactul TollRO asupra companiilor de logistică: o analiză Eurowag
- Eurowag lansează o rețea selectivă: „Eurowag Prime Network”, 70 de stații de alimentare cu carburanți situate pe coridoarele centrale de transport din Europa
- Taxa europeană, deja în Slovacia
- Carburantul HVO100: pentru prima dată la stațiile de alimentare Eurowag!
- Rambursările de TVA și accize ajută transportatorii să economisească bani. Eurowag oferă mai multe scheme de prefinanțare
Internaţional - Mar 31, 2022 10:08 - 0 comentarii
Analiză equities: acțiunile câștigă teren în fața inflației și a mărfurilor
Mai multe în secţiunea Internaţional
- Serviciile digitale vor economisi timp și bani pentru transportatori
- Statele Unite: a venit sfârșitul democraților?
- Juho Wallenius – noul șef al departamentului de marketing Eurowag
- Istituto Europeo di Design: România este o sursă incredibilă de tineri designeri talentați, inovație și creativitate!
- The little boy who introduced Syrian children to chess: 10-YEAR-OLD ALP MADE TURKEY PROUD BY WINNING AN AWARD!
Ultima oră - Apr 25, 2024 11:16 - 0 comentarii
Portofoliul dumneavoastră de investiții poate face față noilor provocări geopolitice?
Mai multe în secţiunea Ultima oră
- Unitatea de bord a Eurowag oferă acum servicii europene de taxare electronică în Spania și Portugalia
- Un nou jucător pe piață: Cebia verifică istoricul mașinilor rulate
- Redeschiderea economiilor și China aduc moderația în tranzacționarea acțiunilor din industria de gaming
- Povestea unui miracol în vremea pandemiei, la ACIBADEM
- ACIBADEM lucrează la 6 studii medicale pentru COVID-19, inclusiv găsirea unui vaccin și a unui tratament eficient care folosește anticorpii celor infectați și vindecați