Economic - Scris de , Wednesday, 20 October 2010 8:36 - 0 comentarii

Românii, stresați la serviciu

Patru din zece români sunt stresaţi la serviciu: de şefi, de colegi sau de volumul de muncă. Cei care lucrează în Bucureşti pot fi descrişi ca nervoşi, insomniaci, neliniştiţi şi obosiţi, conform unui studiu al Institutului de Cercetare a Calităţii Vieţii (ICCV), citat de Gândul.

Conform studiului, 17% dintre angajaţi se simt copleşiţi de treabă şi nu-şi pot permite să-şi ia pauză de masă. Aproape 11 procente au declarat că, în acest context, şi-au pierdut concentrarea şi puterea de muncă. De asemenea, cercetarea ICCV a relevat că bărbaţii lucrează mai des peste program, însă femeile se simt mai stresate.

În ceea ce priveşte conflictele la locul de muncă, 40% dintre români declară că au ţipat la colegi sau la şefi şi se plâng că organizaţiile nu au “proceduri interne” penrtru rezolvarea problemelor. Totuşi, apelarea la departamentul de resurse umane sau la o autoritate din afară este periferică în opţiunile celor chestionaţi.

Potrivit studiului ICCV, femeile se plâng mai mult de efectele “hărţuirii psihologice” la locul de muncă: multe acuză dureri de cap (59%, faţă de 45% bărbaţii), insomnii (32%-22%) sau oboseală (56%-43%).

În ciuda stresului, între 73 şi 93% dintre angajaţii români se declară mulţumiţi de diferite aspecte la locul de muncă (echipament, dotare, temperatură), cât şi de potenţialul de creştere profesională (claritatea sarcinilor, autonomia profesională, coordonarea superiorului).

Cercetarea s-a desfăşurat în perioadă mai-iunie 2010, pe angajaţi la stat sau la privat, între 18 şi 65 de ani, şi a vizat incidenţa mobbing-ului (hărţuirea psihologică) la locul de muncă.



Comentariile sunt inchise.

Utilitar - Oct 21, 2010 9:07 - 0 comentarii

Trenuri blocate pe Valea Prahovei!

Mai multe în secţiunea Utilitar


Economic - Oct 29, 2021 9:51 - 0 comentarii

Volumele de criptomonede tranzacționate pe platformele Saxo Bank au depășit 2,5 miliarde USD

Mai multe în secţiunea Economic


Tehnologie şi ştiinţă - Mar 14, 2018 14:27 - 0 comentarii

Parteneriatele și colaborarea deschid calea către experiențe mai bune ale clienților

Mai multe în secţiunea Tehnologie şi ştiinţă