Economic - Scris de Newzilla, Thursday, 4 January 2018 11:18 - 0 comentarii
Analiză #SaxoStrats – un ianuarie… friguros pentru obligațiuni
de Simon Fasdal / Saxo Bank
- Există semne că vor fi niște schimbări în piața obligațiunilor
- Sunt câțiva factori care trebuie luați în considerare
- Să ne uităm la inflația în creștere și la prețul mărfurilor
În Scandinavia, ianuarie este o lună în care se cam stă în casă, cu temperaturi extrem de scăzute, vânt rece și precipitații abundente. Anul acesta, s-ar putea să avem același gen de vreme și la… obligațiuni. Au existat ceva semne spre finalul lui 2017, însă acum se pare că semnele devin certitudini pentru piața investițiilor cu profit fix.
Cu toate acestea, o schimbare majoră nu este mereu 100% sigură și, dacă ne uităm la ultimii 8 ani, au mai existat predicții păguboase pentru investitori. De aceea, ezit să pariez totul pe o carte, dar cred că merită să luăm în considerare următorii factori, acum că am intrat deplin în ianuarie.
Inflația în creștere
Deși inflația pare să fi rămas la niveluri scăzute, există indicii că, la nivel global, inflația este în creștere. E greu să deslușim un trend clar pentru SUA și Europa, însă în Japonia, de exemplu, inflația are o creștere solidă (1% în decembrie 2017, față de 0.6% estimat), și asta nu se datorează numai prețului crescut la energie.
În pofida unui an în care presiunea inflaționistă a lipsit, sentimentul din Europa și SUA a început să se schimbe, anumite sectoare au rămas fără forță de muncă, semne că apar primele poticneli și presiuni asupra prețurilor.
Prețurile în creștere ale mărfurilor cresc presiunea
Căderea dramatică a prețului la petrol în 2015 și 2016 a avut un efect uriaș asupra presiunii inflaționiste și a fost catalizatorul investițiilor cu profit mic timp de doi ani. Încheiam, atunci, o perioadă în care prețul petrolului ajunsese la 100$, iar apoi căzuse brusc la 25$. A fost o schimbare majoră pentru piețele de obligațiuni, care au continuat să crească în următorii doi ani.
Noile prețuri ale petrolului testează deja niveluri 60-70$/baril ceea ce, coroborat cu prețurile altor mărfuri, generează presiuni suplimentare asupra inflației și investițiilor cu profit fix.
Efectul reducerii relaxării cantitative
Am văzut, deja, că relaxarea cantitativă a început să dispară de pe piețe, dar cu impact minim, deocamdată. Dobânzile la titlurile europene continuă să fie foarte mici, de exemplu, și asta pentru că BCE continuă să cumpere obligațiuni.
Așa că ar trebui să fim atenți la întreruperea reală a procesului de cumpărare de obligațiuni de către BCE. Un risc adițional ar fi și faptul că deținătorii de obligațiuni sunt “leneși”, în sensul că multe tranzacții instituționale rămân neschimbate până apare o oportunitate investițională cu adevărat provocatoare.
Deci, o temere iminentă de schimbarea valorilor la dobânzi nu sperie pe nimeni suficient de tare ca să renunțe la poziții. Lipsa de alternative îi face pe investitori să păstreze obligațiunile și să amâne o decizie pentru mai târziu, când toată lumea va dori să… plece. BCE are decizii importante de luat în următoarele luni.
Dar mai sunt și alți factori la care merită să fim atenți și care ar putea influența piața de obligațiuni:
- Asia, unde o treime din creșterea globală vine din China și care este o regiune crucială pentru dezvoltarea mondială
- Descoperirile și progresul tehnologic pot reduce presiunea inflaționistă, creând locuri de muncă în sectoare afectate de lipsa de personal
- Un euro mai puternic, pe termen scurt
- Raport trimestrial Saxo T1: toate modelele sunt depășite
- De ce e bine să cumperi iarna o mașină?
- Analiză mărfuri: aurul ia o pauză; cafeaua urcă iar petrolul se pregătește de creștere
- Cebia: verificați ce cumpărați – una din cinci mașini rulate aduse din Germania… nu e din Germania!
- Cebia avertizează: aveți grijă la site-urile false!
- Eurowag și-a modernizat portalul pentru clienți
- 5 sfaturi înainte de a cumpăra o mașină rulată: ce și cum să verificați vehiculul privind datele sale reale
- Cancerul la copii: cele mai frecvente tipuri, explicate de un medic cu peste 2.000 de pacienți tratați
- Cum ajută Eurowag companiile să facă față complexității taxelor rutiere
- „Iubirea mea a rămas la Marea Egee” – un nou serial transmis de Dizi Channel în România!
- Emma Copland noul Director HR al Eurowag
Timp liber - Jun 17, 2022 10:37 - 0 comentarii
5 mașini de familie sub 20.000 de euro – ignorate pe nedrept!
Mai multe în secţiunea Timp liber
- Jean-Christophe Rufin, dublu câștigător al Premiului Goncourt, vine în România!
- Dragostea, în… campanie! Un tânăr din Orientul Mijlociu își caută jumătatea în România printr-o campanie inedită de PR
- Fiica lui Sting, la Bucureşti
- Festival online de film cu acces gratuit
- Benzi desenate la Bucureşti
Ultima oră - Sep 14, 2022 10:07 - 0 comentarii
Un nou jucător pe piață: Cebia verifică istoricul mașinilor rulate
Mai multe în secţiunea Ultima oră
- Redeschiderea economiilor și China aduc moderația în tranzacționarea acțiunilor din industria de gaming
- Povestea unui miracol în vremea pandemiei, la ACIBADEM
- ACIBADEM lucrează la 6 studii medicale pentru COVID-19, inclusiv găsirea unui vaccin și a unui tratament eficient care folosește anticorpii celor infectați și vindecați
- Medicina nucleară: ce rol are în oncologie și de ce excelează ACIBADEM în acest domeniu
- Gheorghe Hagi semnează cu Galatasaray!
Travel - Oct 19, 2010 15:50 - 0 comentarii
Low, low, low-cost…
Mai multe în secţiunea Travel
- Cine-i cea mai frumoasă țară din… țară?
- 37 km/h cu… telecabina!
- Cel mai lung tunel din lume, aproape gata
- Domeniul schiabil din Poiana Braşov se extinde!