Tehnologie şi ştiinţă - Scris de , Thursday, 21 October 2010 7:51 - 0 comentarii

Magazinele online românești sunt bune pentru străinătate

Peste două treimi din încasările cu cârd bancar ale magazinelor online din România, în prima jumătate a lui 2010, au provenit de la români din afara ţării, scrie Business Magazin.

47,5 milioane din totalul de 68,5 milioane de euro, cât au cumulat plăţile online cu card, au fost tranzacţii din străinătate, judecând după IP-ul folosit, potrivit unei statistici a companiei ePayment care controlează 90% din plăţile electronice realizate de magazinele româneşti.

Cumpărătorii din afară sunt, de fapt, români care lucrează în străinătate, dar care achită abonamentele de telefonie sau facturile la utilităţi în România, cei care călătoresc frecvent din ţara în străinătate sau invers şi, nu în ultimul rând, achiziţionează obiecte cu valoare mare pentru rudele din ţară.

În medie, o plată făcută în România s-a ridicat la 30 de euro, în timp ce una din străinătate – la 100 de euro. “În afara graniţelor există o piaţă cu potenţial, o categorie importantă de cumpărători interesaţi de produsele şi serviciile magazinelor online româneşti accesibile numai prin plăţile online”, crede Daniel Nicolescu, directorul executiv al ePayment.

În 2008, doar 160.000 de tranzacţii cu cardul proveneau din afara României, totalizând 26,8 milioane de euro (adică, în medie, 168 de euro pe produs achiziţionat). Anul trecut, numărul tranzacţiilor s-a dublat, valoare care se menţine şi în 2010. “Românii din străinătate care cumpără de pe internetul românesc sunt mai familiarizaţi cu plata online şi au mai puţine reticenţe faţă de această metodă”, încheie Nicolescu.



Comentariile sunt inchise.

Utilitar - Aug 1, 2022 9:15 - 0 comentarii

Eurowag lansează soluția mobilă EW Pay

Mai multe în secţiunea Utilitar


Politic - Nov 21, 2017 11:18 - 0 comentarii

Cele trei opțiuni ale Angelei Merkel

Mai multe în secţiunea Politic


Economic - Oct 10, 2024 10:27 - 0 comentarii

Cum au modelat alegerile din SUA performanța pieței în istoria modernă

Mai multe în secţiunea Economic