Economic - Scris de , Tuesday, 19 October 2010 19:08 - 0 comentarii

Prea săraci să scăpăm de vechituri…

Unul din trei români de la oraş păstrează electrice şi electronice stricate pe care ar vrea să le repare, potrivit unui studiu realizat de o companie de colectare a acestui tip de deşeuri, prezentat de Mediafax. Numărul lor este în creştere faţă de ultimii doi ani. O treime dintre subiecți preferă să le ofere altor persoane. Restul spun că le-ar preda, dar nu ştiu în ce constă procedura corepunzătoare.

Situaţia se schimbă cậnd intervin reducerile de preţ sau comoditatea. Peste jumătate dintre orăşenii români spun că ar renunţa la echipamentele defecte dacă organizaţiile specializate în colectare le-ar prelua direct de la ei de-acasă sau dacă ar primi o reducere de preţ la cumpărarea unui produs nou. Cu toate acestea, cumpărarea echipamentelor noi a depins, în special, de ofertele magazinelor şi nu de aceste reduceri.

Printre electricele şi electronicele nelipsite din casele de la oraş sunt frigiderul, fierul de călcat, televizorul, telefonul mobil, maşina de spălat sau aspiratorul. În gospodărilile din oraşele cu mai puţin de 50.000 de locuitori, numărul echipamentelor se micşorează, potrivit studiului publicat de Mediafax. Diferenţa este dată de aparatele mai moderne sau de cele care nu sunt strict necesare, precum computerul sau laptopul, imprimanta, mp3 player-ul, aparatul de aer condiţionat sau sistemele home cinema.

Cei mai mulţi romậni de la oraş spun că nu renunţă la vechile echipamente pậnă ce acestea nu se strică sau pậnă cậnd nu apare un nou model din gama respectivă.  În aceste condiţii, realizatorii studiului susţin că aparate precum fierul de călcat, maşina de spălat sau aspiratorul sunt cumpărate doar când cele vechi s-au stricat, în timp ce telefoanele mobile, televizoarele sau frigiderele sunt înlocuite înainte de a se strica, odată cu apariţia unora mai performante. Iar magazine de specialitate şi supermarket-urile rămận locurile de achiziţie preferate de romậni, în detrimentul internetului sau altor tipuri de magazine.

Studiul a fost realizat în perioada 20 august – 3 septembrie 2010, pe un eşantion de 1.300 de persoane din oraşele cu peste 20.000 de locuitori.



Comentariile sunt inchise.

Timp liber - Jun 17, 2022 10:37 - 0 comentarii

5 mașini de familie sub 20.000 de euro – ignorate pe nedrept!

Mai multe în secţiunea Timp liber


Internaţional - Mar 31, 2022 10:08 - 0 comentarii

Analiză equities: acțiunile câștigă teren în fața inflației și a mărfurilor

Mai multe în secţiunea Internaţional


Politic - Nov 21, 2017 11:18 - 0 comentarii

Cele trei opțiuni ale Angelei Merkel

Mai multe în secţiunea Politic